top of page

Zimní láznění - otužování


Konečně dorazila pravá zima!

Lokální i lázeňští hosté se prohánějí po sjezdovkách, na běžkách, užívají si saunu i wellness, ale co dál?


Už spoustu let víme, že sezónní pohyb je třeba kompenzovat cvičením, abychom předešli častým zraněním, která si ze zimní dovolené kolikrát přivezeme.


Aby bylo zdravé nejen tělo, ale i hlava můžeme dělat pár dalších věcí. Kromě meditace je

to třeba otužování.

Málokoho by to napadlo, ale právě okolí Mariánských Lázní je pro otužilce ráj. Pstruží jezírko ,

Mýtský rybník, průzračná jezírka kolem Kladské a spousta dalších míst našich Lázní si po celý rok uchovávají poměrně nízkou teplotu a tak jsou vhodná jak v jarní a letní sezóně pro začínající otužilce, tak

na podzim a v zimě pro ty zkušené.


Že jste už pár šílenců v zamrzlé vodě viděli? Není to náhodou.

Vědecké studie potvrzují velkou řadu pozitivních efektů, které má chlad

a otužování na zdraví.

Chlad nebo spíš pobyt v něm zvyšuje hladinu hormonu soustředění noradrenalinu a neurotransmiter pomáhající s motivací dopamin o 250%. Oba potom podporují chuť do života a potřebu být proaktivní. Dá se tak říct,

že díky otužování budujete tu nejlepší verzi sebe sama.


Ptáte se jak na to? Můžete začít třeba ledovou sprchou nebo ledem na ruce a nohy po lokty a nebo kolena. Cílem je se uvolnit a ne přetrpět teplotní šok Chladná voda má být příjemná po celou dobu. Na začátku pravděpodobně přijde teplotní šok, nikdy by ale nemělo dojít ke křečím. Koupel v ledové vodě, byť vypadá na fotce krásně, není nejlepší začátek postupujte pomalu a přijeďte se ponořit třeba až s námi v rámci pobytů Longevitae.



Díky tomu se všechny techniky naučíte tak bezpečně a tak, abyste z nich celý život těžili. Kromě výše uvedených benefitů na závěr přidávám ještě jeden neméně důležitý. Učíme se i v nepříjemných situací uvolnit a procházet jimi tak snadněji

a nadhledem. A to je umění, které nám skutečně ulehčí život.











268 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page